piątek, 19 października 2012

Jakie oleje do włosów o wysokiej porowatości?Moje sprawdzone oleje.

Nie jestem  specjalista w kwestii olejowania włosów , ale chciałabym sie podzielić informacjami jakie ja  do tej pory zdobyłam na temat dobierania olejów do włosów.
Mowa będzie o włosach jakie ja posiadam, czyli wysokoporowatych. Jesli chodzi o inne typy włosów niestety jak narazie nie pomoge, gdyż nie mam doświadenia w tej kwesti.

O doborze odpowiedniego oleju jaki bedziemy stosowac na włosy decyduje przede wszystkim porowatość włosów.


Co to jest porowatość?

Jest to sposób ułożenia łusek włosów i stopień ich rozchylenia
  • te bardziej rozchylone, nieprzylegające do siebie, przypominjące choinkę - cechują włosy o wysokiej porowatości
  • te ciasno przylegające do siebie, zwarte - cechują włosy o niskiej porowatości

Jaki wpływ ma porowatość na dobór odpowiedniego oleju?





Oleje składają się z cząsteczek.Niektóre z nich składają się z dużych a inne znów z mniejszych .Na chłopski rozum : oleje o dużych cząsteczkach polubią się prawdopodobnie z włosami o wysokiej porowatości, zaś te o mniejszych z włosami o niskiej porowatości.
O tym, czy oleje będą wnikać dobrze we włosy decydują również kwasy tłuszczowe z jakich zbudowane są cząsteczki olejów.
Włosom wysokoporowatym podejdą prawdopodobnie  oleje z grupy wielonasyconych z kwasami  omega -3 oraz omega -6 


Po czym poznać włosy o wysokiej porowatości?


  • dość szybko schną (u mnie 2-3 godziny w temperaturze pokojowej)
  • szybko chłoną wilgoć ale równie szybko ją oddają
  • łatwo i szybko poddają się zabiegom farbowania i rozjaśniania
  • z reguły są suche i zniszczone, szorstkie w dotyku
  • lubią gęste maski i odżywki
  • szybko chłoną oleje- wystarczy 2h
  • lubią kwaśne płukanki np. z octu
  • nie lubią oleju kokosowego
  • łatwo się łamią i naciągają i wypadają, gdy są mokre

Moje włosy są jak najbardziej wysokoporowate.Cała powyższa  lista to opis moich włosów.

Kiedy moja fryzjerka mówiła mi , że mam świetne włosy , bo tak szybko się rozjaśniają, uznawałam to za komplement(swoją droga nie miała zielonego pojęcia o włosach, skoro nie wiedziała dlaczego tak się dzieje).Teraz wiem, że nie mam się czym cieszyć.Włosy o wysokiej porowatości to skomplikowane włosy.Trzeba bardzo na nie uważać , dbać o nie, nawilżać i zapobiegać utracie wilgoci,w przeciwnym wypadku na głowie pozostanie  suche siano a nie włosy.


Jaki typ olejów polubią włosy o wysokiej porowatości?

Włosy o wysokiej porowatości  polubią się z olejami z zawartością kwasów tłuszczowych wielonasyconych.

Spośród długiej listy ,wyszukałam dla was oleje łatwodostępne, najpopularniejsze z grupy olejów wielonasyconych.Po co szukać niewiadomo gdzie i kupować jakieś trudnodostępne, mało znane oleje.Poszukajcie czy macie któreś z tych olejów w kuchni, a jeśli nie, łatwo znajdziecie je w supermarketach lub sklepach ze zdrową żywnością.
  • olej kukurydziany
  • olej sezamowy
  • olej słonecznikowy
  • olej z pestek winogron
  • olej lniany
  • olej z orzechów włoskich
  • olej z orzechów laskowych
  • olej sojowy

Jakich olejów używam osobiście na moje włosy?
  • oleju z pestek winogron
  • oleju sezamowego
  • oleju sojowego
  • oleju rycynowego (na końcówki)
  • olejku dla kobiet w ciąży Babydream
  • olejku Alterra " Migdał i papaja"
  • oliwy z oliwek (tylko jako domieszkę do innych olejów, nigdy samą)

Ale gapa ze mnie!Zapomniałam sfotografować oliwe z oliwek :)

Jak widać, większość olejów jakie stosuje na włosy to oleje używane w kuchni.Nie ma strachu  jeśli nie naddadzą się na włosy, z pewnością wykorzystacie je w kuchni :)


Jak stosuję oleje?

Oleje nakładałam początkowo na suche włosy, ale spróbowałam nakładać je na zwilżone wodą włosy i zauważyłam lepsze efekty niż na sucho.
Nigdy nie nakładam jednego typu oleju na włosy( chyba, ze jest to gotowa mieszanka) , ale łączę ich kilka aby mieszanka miała lepsze działanie.
Moje włosy są dość długie.Używam około 2 łyżek stołowych olejów.To w zupełności im wystarcza.Wcieram oleje pasmami we włosy a na końcu w skalp.Po mniej więcej 2, 3 godzinach zmywam oleje łagodnym szamponem bez SLS - ów, nakładam odżywke, spłukuje  i gotowe!

Ostatnio zachwyciła mnie mieszanka:
  • 1 łyżeczka oleju sojowego
  • 1 łyżeczka oleju z pestek winogron
  • 1 łyżeczka olejku z Alterry " Migdał i papaja"
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek virgen extra
Efekt?Mięciutkie, nawilżone, ujarzmione włoski :)
W podobny sposób możecie robić kombinacje innych olejów np.zamiast sojowego dodać olej słonecznikowy, lub sezamowy itp.Wariacji jest wiele.

Czasami nakładam mieszankę olejów stosowanych do OCM:

20% oleju rycynowego
30% oleju z pestek winogron
50% oleju sezamowego

Świetnie spisała się u mnie również ostatnio oliwka dla kobiet w ciąży Babydream.
Mimo, że nie pomieszałam jej z żadnym innym olejem dała naprawdę zadowalający efekt!Oliwka sama w sobie ma mieszankę bardzo dobrych olejów.Podobnie jak olejek Alterry "Migdały i papaja", który również spisuje się u mnie świetnie.

Oliwka dla kobiet w ciąży BABYDREAM

skład:(podkreśliłam wielonasycone oleje)

Glycine Soja (Soybean - olej sojowy) Oil, Prunus Amygdalus (Sweet Almond - olej ze słodkich migdałów) Oil, Helianthus Annuus (Sunflower- olej słonecznikowy) Seed Oil/unsaponifiables, Simmondsia Chinensis (Jojoba)Seed Oil, Macadamia Ternifolia Seed Oil - olej macadamia, Tocopherol, Parfum.

Ma w swym składzie tylko 2 oleje wielonasycona ale reszta z nich też jest super dla włosów.


Skład olejku do masażu Alterra "Migdały i Papaja" (podkreśliłam oleje wielonasycone)

Glycine Soja Oil - Olej sojowy
Ricinus Communis Seed Oil - Olej rycynowy
Prunus Amygdalus Dulcis Oil - Olej migdałowy
Zea Mays Germ Oil - Olej kukurydziany
Sesamum Indicum Seed Oil - Olej sezamowy
Triticum Vulgare Germ Oil - Olej z kiełków pszenicy
Vitis Vinifera Seed Oil - Olej winogronowy
Carica Papaya Seed Oil - Olej z papai
Olea Europaea Fruit Oil - Oliwa z oliwek
Persea Gratissima Oil - Olej z awokado
Simmondsia Chinensis Seed Oil - Olej jojoba

Skład wprost idealny :)

Podsumowanie

Muszę przyznać, że miałam szczęście i  trafiłam za pierwszym razem w odpowiednie dla moich włosów oleje.Wszystkie jakie zakupiłam świetnie służą od samego początku.Olejuję włosy nieco ponad miesiąc a już są zauważalne efekty. Zapraszam tutaj jesli chcecie je obejrzeć.Dzięki temu jeszcze bardziej jestem zmobilizowana do dalszego , regularnego olejowania włosów.
Jeśli macie włosy podobne do moich, to może mój wpis wam się przyda i zasugerujecie się w wyborze właściwych olejów dla was.

Oczywiście teoria może sie okazać teorią i niektóre oleje, mimo ,że są w tabeli naddających się do włosów o wysokiej porowatości - nie sprawdzą się.
Nie zrażajcie się jednak.Wypóbujcie kilka olejów.Metoda prób i błędów znajdziecie swoje ulubione, a raczej waszych włosów :))
U mnie teoria zadziałała.Oleje wielonasycone sprawdzają się przy moich wysokoporowatych włosach.
Mam nadzieje , że tak będzie też u was i nie będziecie miały problemu ze znalezieniem swoich ulubionch:)

pozdrawiam i miłego dzionka!!

agnesss25

15 komentarzy:

  1. Aktualnie używam do olejowania oleju kokosowego Vatika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale twoje włosy chyba nie są o wysokiej porowatości?Bo ten typ włosów nie lubi oleju kokosowego

      Usuń
  2. Bardzo lubię ten olejek Alttery, dzisiaj miałam nim naolejowane włosy:) I ten z serii z mamuśką też. A kokosowy to była masakra, ale wtedy nic nie wiedziałam o porowatości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja miałam podobnie z olejem kokosowym.Jeszce nie miałam pojecia o tej calej porowatości..Pamietam, że miałam po nim tłuste strąki

      Usuń
  3. moje włosy bardzo lubią olej kokosowy, ale kusi mnie wypróbowanie oleju sezamowego ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Te same włosiska mam :) albo jeszcze gorsze, bo kręcone :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeżeli po naolejowaniu włosów olejem kokosowym budzę się rano a moje włosy są posklejane w kilka strąków to znaczy że moje włosy go nie lubią ??? Jak zmyje, wiadomo to znika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli po umyciu to znika i włosy wyglądają dobrze to raczej go lubią, ja po kokosowym miałam okropne włosy, ciężko było go zmyć, a włosy były maksymalnie napuszone i takie jakby wysuszone.

      Usuń
  6. Przydatny wpis:) też mam wysokoporowate, przynajmniej końcówki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecasz wcieranie olejku rycynowego w skalp ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie polecam.Olej rycynowy jest bardzo gęsty i tłusty.Cięzko by było go zmyć...Polecam lżejsze olejki typu: z pestek winogron albo oleje ze słodkich migdałow.

      Usuń
  8. a co myślisz o oleju jaśminowym?

    OdpowiedzUsuń
  9. są oleje WIELONIENASYCONE ! a nie wielonasycone.

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za pozostawiony komentarz.Każdy z nich sprawia mi radość i motywuje do dalszego działania :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...