środa, 21 listopada 2012

Pomysł na obiad - coś z makaronem "Tagliatelle z sosem pieczarkowym"

Dziś w projekcie "Pomysł na obiad" zaproponuje wam danie z makaronem.


Tagliatetelle z sosem pieczarkowym



Składniki na 2 osoby

200 gram pieczarek
125 ml  gęstej śmietany
2 łyżki masła
1 duża cebula
1 duży ząbek czosnku
250 ml bulionu warzywnego
250 gram makaronu tagliatelle
ostra papryka w proszku
sól, pieprz
pęczek świeżej pietruszki


Wykonanie sosu

  • Cebule kroimy w cienkie krążki, czosnek drobno siekamy, pieczarki kroimy w poprzek




  • Na patelni rozgrzewamy masło i podduszamy na nim cebule i czosnek




  • Po chwili dorzucamy pokrojone  pieczarki


  • Chwilkę razem podsmażamy, następnie doprawiamy papryką w proszku, solą i pierzem.Soli dodajemy odrobinkę, gdyż dodamy również bulion, który jest słony

  • Całość dusimy razem około 2 minuty, następnie dodajemy bulion warzywny ( z kostki) , zmniejszamy ogień i dalej dusimy

  • Po chwili sos zagęszczamy śmietaną



Tu gdzie mieszkam nie ma gęstej śmietany w sklepach.Stąd tez użyłam płynnej i zagęściłam dodatkowo mąką.


Ale Wy użyjcie 18% śmietany, która powinna ładnie zagęścić sos.

  • Siekamy pęczek pietruszki i polowe z niej dodajemy do sosu


Sos jest już gotowy.Podajemy z ugotowanym "al dente"  makaronem tagliatelle..
Posypujemy danie resztą posiekanej pietruszki.



Pychotka!!

Smacznego!!


Danie wykonałam w ramach projektu "Pomysł na obiad"


Zachęcam do przyłączenia się do projektu.Moim zdaniem jest to dobry pomysł, choć nie cieszy się zainteresowaniem z Waszej strony.
Mam jednak nadzieje , że to się zmieni i zechcecie podzielić się Waszymi przepisami na smaczny obiad z innymi blogerkami.

Więcej informacji o projekcie znajdziecie  tutaj

miłego dnia!

9 komentarzy:

  1. kocham makarony z takimi sosami! ale mi ślinka cieknie! dzięki za pomysł, możliwe, że jutro zrobię, bo dzisiaj nie mam składników:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam ci!!jest pyszny!ja też uwielbiam marakron..Mam więcej pomysłow w zanadrzu :))niebawem kolejne przepisy

      Usuń
  2. ja mam w planach zrobić makaron z kurczakiem i sosem śmietnowo - kurkowym, bo dorwałam kurki. Niestety mrożone :(

    OdpowiedzUsuń
  3. BOSKO po prostu... wracam do domu , wstępując po drodze po pieczarki i robię takie danie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi narobiłaś smaka! A jeszcze od paru dni chodzi za mną jakiś makaron..

    Zostałaś oTAGowana! http://mysiblog.blogspot.com/2012/11/tag-liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  5. super pomysł na obiad! zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za pozostawiony komentarz.Każdy z nich sprawia mi radość i motywuje do dalszego działania :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...