wtorek, 24 lipca 2012

OCM- nadzieja na poprawe stanu cery - Zaczynam!

Hej hej!!

Po przeczytaniu wielu artykułow na temat  OCM - czyli oczyszczania twarzy za pomocą olejów i ja postanowiłam spróbowac jakze popularnej ostatnio metody.
Moja cera ostatnio ma sie fatalnie, zreszta nigdy nie wyglądała tak jak bym chciała..Odkąd pamietam miałam problem z zaskórnikami , pryszczami , nawet w tej ropnej postaci...Stosowałam juz wszystko: leki, kosmetyki specjalne przeznaczone do cery trądzikowej, maśći itp..Ale nic nie działa...
Sądze ze duży wpływ na stan mojej skóry ma gospodarka hormonalna.Podczas ciązy moja skóra wyglądała swietnie..ale kila miesiecy po porodzie jej stan znow sie pogorszył.. 
Pomimo tego decyduje sie jednak spróbowac OCM.
Po przeczytaniu wielu artykułow w internecie ( w tym na blogach urodowych ) pomyślałam ze byc może ta metoda poskutkuje na moją toporną cere...
Jeszce kilka dni temu nie wiedziałam co to wogóle jest to OCM.Okazuje sie ze jest to tani, naturalny i  prosty sposób pielęgnacji cery a przy tym bardzo skuteczny!

Co to jest OCM?



Oil Cleansing Method, czyli oczyszczanie i demakijaż twarzy przy użyciu wyłacznie olejów.
Nie używamy przy tym żadnych  detergentów typu : mleczek, żeli , płynów micelarnych.
Nie musimy tez stosowa toniku ani kremu do twarzy, gdyz odpowiednio dobrane oleje zapewniaja nam nawilżenie i nie naruszaj ph skóry.
Na pewno wiele z was pomyśli: jak coś tak tlustego jak oleje moze oczyscic skóre?Sama nie do końca byłam przekonana, jednak to ma sens....

Jak to działa?

OCM oparte jest na zastosowaniu oleju rycynowego oraz mieszanki innych olejów dobranych do naszego typu skóry.
Obszerne informacje na czym polega ta metoda, jakie oleje sa odpowiednie dla kazdego rodzaju skóry i ogólnie jak stosować OCM znajdziecie Tutaj lub Tutaj
O własciwościach wielu typów olejów roślinnych i wpływie na cere dowiecie sie TUTAJ

Ja po zapoznaniu sie z informacjami na temat olejów dobrałam sobie pasujący do mojej cery olej oczyszczający.
Zrobiłam potrzebne zakupy i juz dzisiaj zaczęłam oczyszczanie!Jestem pełna obaw jak to odbije sie na mojej skórze, czy rzeczywiscie pomoze..Mam jednak cichą nadzieję ze tak..

Do mojej mieszanki użyłam:
  • olej rycynowy 
  • olej sezamowy jako bazowy
  • oliwka Hipp jako uzupełnienie



Zdecydowałam sie na użycie oleju sezamowego, jako oleju bazowego.

Olej sezamowy - naddaje sie  do cery tradzikowej, ze wzgledu na swoje wlasciwosci oczyszczajace, regulujace pracę gruczolow łojowych, zapobiega powstawaniu zaskórników i pryszczy, zwęża pory.


Jako uzupełnienie zastosowałam oliwke Hipp mającą w swoim składzie olejek migdałowy i olej słonecznikowy, które to mają dobroczynny wpływ na kazdy typ cery.
No i oczywiscie obowiązkowo olej rycynowy.





Olej sezamowy kupiłam w Tesco za około 17 zł za 250 ml, olej rycynowy w aptece za około 2 zł a oliwke Hipp juz miałam, kosztowała mnie 10 zł.
Do tego dokupiłam w Tesco sciereczki z microfibry - 3 szt za około 5 zł.Czyli koszty niewielkie.Zobaczymy jaki efekt.Być może bede musiała zmnienic olej bazowy jesli  ten sie nie nadda sie lub efekty bedą niezadawalające.




Zasada stosowania oleju rycynowego:
  • cera tłusta  - 30% oleju rycynowego plus 70 % oleju bazowego
  • cera normalna 20% oleju rycynowego plus  80 % oleju bazowego
  • cera sucha 10% oleju rycynowego plus  90 % oleju bazowego

Ponieważ mam cerę tłustą moja mieszanka sklada sie z:

30 % oleju rycynowego
20% oliwki Hipp
50% oleju sezamowego

Mieszanke zrobiłam w butelce po soku :)Zrobiłam sobie linijką podziałke i odmierzyłam proporcje olejów po czym przelałam do buteleczki z pompką po skonczonym olejku do włosów .Buteleczka naddaje sie idealnie do przechowywania mieszanki ze względu na wygode stosowania choć nie mozna trzymac jej w naswietlonym miejscu, gdyż oleje pod pływem światła moga stracić swe własciwości.Najlepiej trzymac mieszanke w ciemny miejscu.Moja stoi w szafce w łazience.





Zgodnie z zaleceniami twarz oczyszczam w nastepujacy sposób:
  • zwilżam twarz lekko wodą
  • nabieram mieszankę olejową na dłoń i wmasowywuje  w twarz robiąc przy tym masaż
  • mocze sciereczkę w ciepłej wodzi i przykładam do twarzy ( otwieram pory) przy tym scierając olej
  • powtarzam czynnosc 2-3 razy
  • na koniec ściereczkę moczę z zimnej wodzie i przykładam do twarzy i trzymam chwilke w celu zamkniecia porów
  • osuszam twarz recznikiem i gotowe!
Dzis stosowałam OCM pierwszy raz.Dużo nie moge jak narazie powiedziec , choc zawazyłam ze skóra jest gładka i sprawia wrażenie czystej.
Za jakis czas zdam relacje jak spisuje sie u mnie OCM.Czy pomogło , czy zaszkodziło czy tez nie dało żadnych efektów.

A wy?Stosujecie tę metode?Jak to u was sie sprawdza?Jestem ciekawa waszych opini.
Może macie cere podobną do mojej i macie jakaś sprawdzoną mieszanke?

pozdrawiam!!



12 komentarzy:

  1. Ja stosuję miesznkę rycynowego z olejem z pestek winogron, jest super :) Pierwszy raz przed okresem nie dostałam wysypu krostek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no własnie dokupilam jescze dzis ten olej z pestek winogron i dolałam troszke do mieszanki, zobacze jak bedzie :)

      Usuń
  2. ja ocm nie stosuję. życzę powodzenia w poprawie stanu cery. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje, a jak u ciebie sie sprawdza?

      Usuń
  3. Sama muszę spróbować bo moja cera jest ostatnio w opłakanym stanie :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja miałam dwa podejscia z OCM i oba skończyly się mega wysypem z którym do tej pory walczę a oleje odsatwiłam już kilka tygodni temu:(((
    Chetnie zobacze czy u ciebie się sprawdzi.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj to nie zazdroszcze..a dobrze dobralas oleje?ja mam nadzieje ze u mnie ocm sie sprawdzi bo juz rece opadaja na ta moja skore..

      Usuń
  5. Ja stosuję metodę OCM od dwóch tygodni i używam mieszanki oleju rycynowego z olejem lnianym - jestem bardzo zadowolona z efektów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię OCM, stosuje ta metodę na zmianę z mydłami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jeszcze nie próbowałam tej metody, ale chyba się skuszę

    zapraszam do siebie, niedawno zaczęłam, ale może znajdziesz u mnie coś ciekawego:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz o tym słyszę ale jestem mega ciekawa. Proszę poinformuj mnie tylko kiedy obierzesz już jakieś zdanie na temat ej metody. Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzis nabylam rycynowy i z pestek winogron, zamierzam wyprobowac bo mam mieszana cere z tradzikiem co mnie juz irytuje ze wzgl na moj wiek.. Oby bylo lepiej, choc nie powiem.. ale przeraza mnie na tlusta cere klasc olej ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za pozostawiony komentarz.Każdy z nich sprawia mi radość i motywuje do dalszego działania :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...